Grafische vormgeving

De wereld wordt digitaler maar print media is nog lang niet dood

Afgestudeerd en gestart als grafisch vormgever en voor de online specialisatie werkte ik jaren aan diverse grafische opdrachten op het gebied van print media. Denk daarbij aan het onwerpen van logo’s, huisstijlen, flyers posters en prints voor op diverse merchandise. Het ontwerpen voor print is anders dan ontwerpen voor het web, je hebt rekening te houden met CMYK en PMS kleuren in plaats van RGB kleurcodes en je werkt met centimeters in plaats van beeldpixels. Ondanks de specialisatie in online wordt er nog steeds regelmatig grafisch werk voor print media opgeleverd, leuk voor de variatie!

Logo

Elk bedrijf heeft een logo, de ene wat simpeler dan de ander. Het belangrijkste is dat een logo bij je (bedrijf) past en herkenbaar is voor iedereen die met je bedrijf in aanraking komt. Dit kan door middel van een één of meerdere kleuren en fonts, een icoon of een goede combinatie van beide. Eerst worden er een paar variaties geschetst waarna er uiteindelijk één definitief wordt uitgewerkt.

Huisstijl

Naast een logo is een huisstijl handboek ook heel erg belangrijk voor een bedrijf. In een huisstijl leg je vast welke kleuren en lettertypes gebruikt worden in print en online en leg je vast hoe een logo gebruikt of juist niet gebruikt mag worden. Daarbij ontwerp je bij een huisstijl vaak de templates voor het basis drukwerk (bijv. briefpapier) en zorg je voor het ontwerp van de visitekaartjes.

Overige print

Alles wat je om je heen ziet qua drukwerk is opgemaakt door een grafisch vormgever, van een flyer tot een magazine en van een visitekaartje tot een print op een t-shirt. Heb je een grafische opdracht? Neem dan vrijblijvend contact op om te kijken wat er allemaal mogelijk is!

Ben je opzoek naar een professionele website voor jouw bedrijf?
Pixel Architect ontwikkelt SEO en mobile-friendly (WordPress) websites.