Zoekmachine optimalisatie

Je conversie verhogen door goed gevonden te worden in Google

“Mijn website moet goed gevonden worden in Google!” Een van de meest gehoorde opmerkingen bij het ontwikkelen van een nieuwe website. Helemaal terecht natuurlijk want we willen allemaal wel hoog in de zoekresultaten verschijnen maar daar zit nou precies het probleem; wie krijgt er voorrang? Er zit een hoop werk in het optimaliseren van een website voor Google en er zijn een hele hoop factoren die de positie van je website in de zoekresultaten bepalen. En mocht je eenmaal beter gevonden worden in Google betekend dat ook niet meteen meer klanten of een hogere conversie. Het is dus belangrijk om van te voren samen doelen te stellen. Er volgt eerst een on-page en off-page analyse en vervolgens kijken we samen waar de website nog geoptimaliseerd dient te worden en maken samen een plan om deze doelen te bereiken.

Termonology

Wat betekenen die krachtige vaktermen nou precies?

Organische zoekresultaten

Zodra je via Google zoekt zie je in eerste instantie altijd eerst vier advertenties, na deze vier advertenties komen de resultaten van de websites die het beste gevonden worden op jouw zoekterm. Dit zijn de organische zoekresultaten.

Lokale zoekresultaten

Lokaal goed gevonden worden is vooral interessant voor winkels en restaurants. Er zijn dagelijks ontzettend veel algemene zoekopdrachten in combinatie met een plaatsnaam. Zelf wellicht ook wel eens gezocht op 'pizzaria Utrecht'?

Google Adwords

Je kunt adverteren op Google door middel van Google Adwords. Je bepaald zelf een bedrag per klik en aan de hand van het bedrag die de concurrentie heeft ingesteld voor hetzelfde woord wordt je positie in de Google advertenties bepaald.

On-page analyse

Het belangrijkste is dat je website in orde is. Klopt de techniek? Werken alle links? Zijn de teksten uitgebreid genoeg en bevat het de juiste inhoud? Kloppen de titels en zijn de diverse (meta) tags goed ingevuld? Hoe scoort je website qua snelheid?

Off-page analyse

Google hecht ook waarde aan zaken waar je eigen website minder mee te maken heeft. Zijn er externe links of vermeldingen op belangrijke websites en hoe zit het met je online beoordelingen en ben je aangemeld bij de juiste Google services?

Conversie (verhogen)

Je hebt veel bezoekers op je website maar de resultaten blijven achterwege? Door de juiste aanpassingen kun je de conversie verhogen, dit betekend dat meer bezoekers actie op je website ondernemen zoals bijvoorbeeld het aanvragen van een offerte.

Ben je opzoek naar een professionele website voor jouw bedrijf?
Pixel Architect ontwikkelt SEO en mobile-friendly (WordPress) websites.